„Dlaczego uważasz, że zmiany są dobre?" to pytanie, które wspólnie z marką Kleenex postawiliśmy użytkownikom Facebook. Powody zmian, którymi podzielili się z nami laureaci konkursu Kleenex przyniosły im niesamowitą zabawę podczas metamorfoz. A gdybyśmy Was poprosili o dokończenie zdania „Zmiany są dobre, bo..." to, co byście powiedzieli? A może zmiany wcale nie są dobre?
Wyzwanie:
Kimberly-Clark w 2010 roku wprowadziła na polski rynek nową markę premium -- Kleenex. Chusteczki Kleenex zastąpiły na sklepowych półkach markę Velvet. Wyzwaniem, które przed nami stanęło, było zaistnienie
w świadomości polskich konsumentów. Znana i lubiana na świecie marka musiała zmierzyć się ze znikomą znajomością na polskim rynku. Kampania miała na celu zbudowanie świadomości marki Kleenex, jako nowego
i ulepszonego produktu w odniesieniu do chusteczek Velvet. Ponieważ grupę docelową stanowiły kobiety zamieszkujące duże i średnie miasta, w kampanii wykorzystaliśmy konkurs bazujący na idei metamorfoz -- tematyce tak bliskich każdej z pań. Pomysł nawiązywał również do komunikacji na opakowaniach produktu, informującej o zmianie marki Velvet na Kleenex. Jako kanał komunikacji wybraliśmy Facebooka, na którym umieszczona została aplikacja konkursowa.
Wykonanie:
W realizowanym na Facebooku konkursie mogły wziąć udział wszystkie panie, które wysłały swoje zdjęcie oraz odpowiedziały na pytanie „Dlaczego uważasz, że zmiany są dobre?". Nagrodą była kompletna stylizacja wraz
z sesją zdjęciową. Polki z grupy docelowej kampanii, wiedzą jak dobrze malować się na co dzień, dlatego agencja zaproponowała wyjątkowe stylizacje kulturowe tj. Pin up girl, Japan Decor czy Disco lat 70. Stylizacje laureatek były filmowane, a następnie, emitowane na Facebooku i poddawane głosowaniu. Film, który uzyskał największą liczbę głosów wygrywał nagrodę główną -- wyjazd do SPA. Na fanpage'u marki, metamorfozom towarzyszyły pomniejsze konkursy angażujące Internautki.
Rezultaty:
Przy minimalnym wsparciu Social Adsami, fanpage Kleenex Polska w ciągu zaledwie 3 miesięcy zgromadził prawie 16 tysięcy entuzjastycznych
i aktywnych fanów, którzy wygenerowali ponad 1700 like'ów i komentarzy. Realizacja konkursu na fanpage'u marki Kleenex zbudowała znakomite warunki pod dalszą komunikację skierowaną do grupy docelowej marki.
Showreel Kleenex - Metamorfozy (Case Study) reklamador in english | |
| 1 Likes | 1 Dislikes |
| 284 views views | 28 followers |
| Education | Upload TimePublished on 6 Oct 2011 |
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét