Trening boso? Czemu nie! Buty Nike Free, których launch wspieraliśmy w kwietniu, symulują naturalne ruchy bosej stopy zapewniając jej jednocześnie niezbędną ochronę. Wprowadzenie nowego modelu wymagało od nas zaprojektowania działań, które zdecydowanie wyróżnią innowacyjne Nike Free. Prezentowana kampania zdobyła dwie nominacje w tegorocznych Mixx Awards.
Wyzwanie:
Unikalne cechy Nike Free to bardzo niska waga, wysoki komfort oraz ponadprzeciętna elastyczność, co daje wrażenie treningu boso. Hasło kampanii brzmiało: „Biegaj swobodnie. Trenuj swobodnie. Uwolnij siebie".
Naszym wyzwaniem było zapoznanie wymagającej grupy docelowej z produktem i zaangażowanie jej w komunikację marki. W tym celu wykorzystaliśmy materiały wideo pokazujące specyfikę nowego modelu butów i zastosowaną w nich technologię, spot reklamowy, przygotowane przez ekspertów Nike treningi biegowe, a także kolekcję nowych produktów. Postanowiliśmy dotrzeć do użytkownika z treścią w jego ulubionym miejscu i w jak najatrakcyjniejszej formie -- w postaci bannera, który po rozwinięciu staje się stroną internetową. Użytkownicy mogli pobierać materiały, a także dzielić się nimi ze znajomymi.
Wykonanie:
Zależało nam na stworzeniu takiej kreacji, która będzie zawierała wszystkie materiały i treści, ale i nie zmusi użytkownika do wychodzenia z ulubionego serwisu. Tak powstał koncept rich mediowego bannera, po kliknięciu w który, nad serwisem rozwija się pełnoekranowa aplikacja. Aplikacja zawierała filmy video, treningi biegowe oraz materiały dot. filozofii Nike Free.
Co ważne, filmami można było podzielić się ze znajomymi na Facebooku z poziomu bannera. Rich media emitowane były na stronach głównych portali oraz w miejscach tematycznie powiązanych z grupą celową, a więc stronach biegowych. Jako pierwsi na potrzeby tej kampanii stworzyliśmy banner rich mediowy w komunikatorze Gadu-Gadu, który po kliknięciu uruchamiał taką samą aplikację pełnoekranową, jak kreacja ze stron www. Działania internetowe wsparte zostały kampanią telewizyjną, punktową obecnością w prasie lifestylowej i tematycznej oraz kampanią OOH w centrum Warszawy.
Rezultaty:
Kampania w liczbach:
• 23 mln wyświetleń kreacji rich mediowej
• Ponad 5,7 mln unikalnych użytkowników aplikacji
• 13 mln uruchomień aplikacji
• 117 sekund (prawie 2 minuty) spędzili średnio użytkownicy na rozwiniętej kreacji
• 33 mln interakcji z kreacją wygenerowanych podczas kampanii, z czego 7,5 mln stanowiły kliknięcia w poszczególne zakładki
• Ponad 5 tys. pobrań plików z treningami biegowymi
Osobno zliczane były dane z komunikatora Gadu-Gadu. Tu banner wyświetlony został ponad 43 mln razy (zasięg prawie 5,5 mln użytkowników). Aplikację uruchomiono ponad 110 tys. razy, a pliki z treningami pobrano ponad 3,6 tys. razy. W efekcie prowadzonych działań wyłącznie w kwietniu wyprzedano cały asortyment butów Nike Free. Atrakcyjny, niestandardowy format stworzony jedynie na rynek polski uzyskał wysokie uznanie w centrali Nike. Kreacja doczekała się adaptacji na innych rynkach, m.in. w Turcji i Grecji.
(Źródło danych: Eyeblaster, Custom Interactions Report, 17.02 -- 31.03)
Showreel Nike - Free (Case Study) mindshare philippines | |
| 1 Likes | 1 Dislikes |
| 455 views views | 28 followers |
| Education | Upload TimePublished on 6 Oct 2011 |
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét