Firma LG znana jest przede wszystkim jako producent technologicznie zaawansowanego i wyróżniającego się nowoczesnym designem sprzętu RTV. Jak więc skutecznie i wiarygodnie zareklamować... lodówkę LG?
Czy da się przykuć uwagę ludzi do sprzętu, który umówmy się, sam w sobie
nie jest zbyt ekscytujący?
Wyzwanie:
I-PRO to lodówka charakteryzująca się największą na rynku pojemnością przy zachowaniu standardowych gabarytów. Firma LG, kojarzona przede wszystkim w kategorii produkcji sprzętu RTV, stanęła przed barierą zareklamowania nowego artykułu z segmentu AGD. Dodatkowy problem stanowiły obawy konsumenckie o jakość wykonania i niezawodność produktu. Celem realizowanej przez nas kampanii było zbudowanie świadomości lodówek LG, jako najbardziej pojemnych na rynku. Wyzwaniem było również przykucie uwagi użytkowników do produktu, który sam w sobie nie jest zbyt ekscytujący. Postanowiliśmy przede wszystkim zaangażować użytkowników w „zabawę", a przy okazji poinformować ich o niezawodności reklamowanego produktu.
Wykonanie:
Pomysł na kreację nawiązywał do komunikacji ATL prowadzonej pod hasłem: „Nowa lodówka LG. Otwarta na największe zakupy". Grupą docelową kampanii były osoby podejmujące decyzje o zakupie sprzętu AGD: kobiety z dużych miast, z wyższym dochodem. Aby zaangażować uwagę konsumentek wykorzystaliśmy Internet, czyli medium, z którego korzystają one bardzo często i które daje duże możliwości wchodzenia w interakcje.
Ze względu na brak docelowej strony klienta (oprócz typowo produktowej strony www.lg.com/pl), postanowiliśmy dotrzeć do Internautek
z komunikatem w ich ulubionych miejscach. Aby zwrócić uwagę konsumentek wykorzystaliśmy format Rich Mediów, które umieściliśmy
na kluczowych portalach i serwisach skierowanych do kobiet. W obrębie bannera reklamowego można było natknąć się na hasło call to action „Znajdź pomarańczę", pod którym znajdowała się gra 3D. Zabawa polegała na odnalezieniu tytułowej pomarańczy. Po kliknięciu w wirtualny owoc, użytkownik przenoszony był do mini site'u, który zapoznawał go
z unikatowymi funkcjami lodówki. W tym miejscu mógł obejrzeć galerię zdjęć produktowych, spot telewizyjny, a także znaleźć najbliższy sklep,
w którym oferowano LG I-PRO. Dzięki takiemu podejściu udało nam się ograniczyć liczbę kroków, w których Internauta mógł zapoznać się
z produktem.
Rezultaty:
Efekty kampanii przerosły nasze oczekiwania. Reklamę lodówek I-PRO zobaczyło ponad 9,1 mln unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali ponad 21 mln odsłon! Średni czas, który Internauci spędzali na interakcji
z bannerem wyniósł ponad 90 sekund! To świetny rezultat w zestawieniu
z danymi, które przedstawia Eyeblaster Reaserch (średni czas to 53 sekundy). Dzięki nowatorskiemu podejściu udało nam się wygenerować ogromne zainteresowanie Internautów produktem, który zazwyczaj sam
w sobie nie wzbudza większych emocji. Można? Można!
Showreel LG - lodówka I-PRO (Case Study) reklamador in english | |
| 1 Likes | 1 Dislikes |
| 486 views views | 28 followers |
| Education | Upload TimePublished on 6 Oct 2011 |
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét