Jeszcze niedawno zastanawialiśmy się nad tym czy tablety przyjmą się na rodzimym rynku. Tymczasem minął już rok od zainaugurowania pierwszej kampanii reklamowej z wykorzystaniem iPada. Zobaczcie case study Mazdy6 - pierwszej kampanii w branży motoryzacyjnej w Polsce, w której wykorzystano iPada.
Wyzwanie:
W połowie 2010 roku na polskim rynku pojawiła się nowa wersja Mazdy6
„po face liftingu", wyróżniająca się stylistyką sportową, właściwościami jezdnymi oraz wysoką jakość materiałów, z których została wykonana. Model
„near-premium" to wybór dla mieszkańców dużych miast na wysokich szczeblach kariery, energicznych, mobilnych, ceniących swój czas
i oczekujących od auta „czegoś więcej".
Wyzwaniem, które przed nami stanęło, było wdrożenie przekazu reklamowego na nowej platformie, który pozwoli dotrzeć do konsumentów
w nietypowy dla branży reklamowej sposób „pull", zamiast charakterystycznego dla innych mediów „push".
Z pomocą przyszło idealne narzędzie do realizacji tego projektu - iPad. Nowe, ekskluzywne medium, po które sięgną osoby zniechęcone standardami, ceniące styl i technologiczne innowacje, często zajmujące kierownicze stanowiska. Osoby takie idealnie wpisywały się w grupę docelową Mazdy6.
W tym samym okresie wydawnictwo Ringier Axel Springer pracowało nad pierwszym iPad'owym wydaniem Newsweeka. Zdecydowaliśmy więc
o nawiązaniu partnerskiej współpracy przy tym projekcie i stworzeniu unikalnego contentu dotyczącego nowej Mazdy6. Dodatkowym atutem było silne wsparcie promocyjne w Internecie oraz w prasie tradycyjnej.
Wykonanie:
Zintegrowane działania w kampanii Mazdy6 na iPadzie miały na celu zapoznanie grupy docelowej z platformą i jej możliwościami, a następnie zachęcenie do ściągnięcia Newsweeka i interakcji z aplikacją. Kampania składała się
z 4 etapów:
1. Zapoznanie z platformą - działania PR skierowane do mediów branżowych - przekazanie mediom branżowym komentarza eksperckiego na temat iPada - iPad jako atrakcyjne medium reklamowe stwarzające nowe możliwości interakcji.
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykul...
2. Stworzenie efektu „halo" - poinformowanie mediów o launchu kampanii Mazdy6 na iPadzie. Celem było zbudowanie skojarzeń iPad=innowacja=Mazda.
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/...
3. Budowanie zasięgu w grupie celowej - informacja dla fanów i entuzjastów marki na Facebooku o launchu kampanii na iPadzie. Dodatkowo wdrożenie szeroko zakrojonej akcji informacyjnej w prasie tradycyjnej i Internecie skierowanej do całej grupy celowej - Mazda6 występowała w każdej kreacji promująca Newsweeka na iPadzie.
4. Launch kampanii - uruchomienie działań brandingowych Mazdy w iPadowym Newsweeku: przygotowano interaktywny „full-page" zawierający 6 w pełni funkcjonalnych sekcji informacyjnych wraz z atrakcyjnym contentem graficznym
i video. Aktywności te miały na celu zapoznanie czytelnika z Mazdą6
w akceptowalny sposób, bez próby dominacji nad aplikacją. „Strona" z reklamą pojawiała się co kilka stron wydania, nienachalnie zachęcając do zabawy
z aplikacją, a co za tym idzie - do pożądanego kontaktu z przekazem.
Rezultaty:
Pierwsza na polskim rynku 3-miesięczna kampania z wykorzystaniem iPada, wsparta dodatkowymi działaniami w prasie i Internecie przyniosła nadspodziewane rezultaty. Na etapie jej wdrażania rynek tabletów praktycznie
nie istniał, zaś sam iPad dopiero pojawił się w Polsce jako bardzo modny, jednak trudno dostępny i kosztowny gadżet.
Kampania w liczbach:
- 14,5 tys. pobrań aplikacji
- dotarcie do 14,5 tys. potencjalnych nabywców Mazdy6
- 6,8 tys. ściągnięć kolejnych wydań Newsweeka, w których obecność reklamowa Mazdy pozwoliła na dalsze budowanie częstotliwości kontaktu z kreacją.
Wczesna implementacja działań PR umożliwiła zbudowanie pozytywnego szumu medialnego wokół kampanii. Pisano o niej nie tylko na portalach, ale także
na serwisach blogowych. Kampania Mazdy6 na iPadzie zdefiniowała standardy obecności reklamowej w tym medium i postawiła wysokie wymagania dla kolejnych marketerów chcących wykorzystać tą platformę.
Showreel Mazda - na iPadzie (Case Study) reklamador in english | |
| 2 Likes | 2 Dislikes |
| 419 views views | 28 followers |
| Education | Upload TimePublished on 6 Oct 2011 |
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét