Z marką Velvet uwalniamy emocje i kreatywność Internautów. Łącząc prostotę Painta z funkcjonalnością Photoshopa agencja kreatywna - Made in Mind stworzyła aplikację, przy pomocy której powstało ponad 30 tysięcy autorskich projektów opakowań chusteczek Velvet!
Wyzwanie:
Emocje i marka Velvet to od dłuższego czasu nierozłączny duet. W 2010 roku jednym z elementów promocji marki Velvet była akcja Sofa Tour wykorzystująca artykuły, newsy i video relacje zamieszczane na stronie www.uwolnijemocje.com.pl. Po jej zakończeniu stanęliśmy przed wyzwaniem stworzenia kolejnej platformy komunikacji, która dostarczy Internautom narzędzia umożliwiające wyrażanie emocji, a z perspektywy marki -- dalsze pozycjonowanie produktu w świadomości grupy docelowej. Celem realizowanej przez nas kampanii było zwiększenie świadomości marki, zaangażowanie użytkowników w komunikację i dalsze budowanie wizerunku marki Velvet, jako naturalnej w chwilach pełnych emocji.
Wykonanie:
W strategii komunikacji postanowiliśmy wykorzystać fakt zmiany opakowań chusteczek Velvet. Najważniejszym elementem kampanii był konkurs polegający na zaprojektowaniu pudełka chusteczek Velvet z wykorzystaniem aplikacji do projektowania. Na bazie szablonu opakowania chusteczek Velvet użytkownicy mogli stworzyć swój własny, unikalny projekt, korzystając z dziesiątek teł, ilustracji, ozdobników czy ramek, które mogli swobodnie modyfikować czy układać na poszczególnych warstwach. Dzięki zapewnieniu maksymalnej prostoty aplikacji i jej dużej funkcjonalności -- użytkownicy mogli swobodnie i bez ograniczeń wykorzystywać ją do projektowania unikalnych opakowań. Stworzyliśmy aplikację, która łączyła w sobie prostotę Painta oraz narzędzi dostępnych w bardziej skomplikowanym Photoshopie. Konkurs dla Internautów wsparty został mini aplikacjami na stronie uwolnijemocje.com.pl oraz pojawieniem się pierwszych rozdziałów e-booka Anny Maruszeczko. W ten sposób sukcesywnie dostarczaliśmy fanom marki angażujące i interesujące treści. Najbardziej aktywnych użytkowników fanpage'a nagradzaliśmy w konkursach towarzyszących projektowi.
Aby zapewnić jak największą interakcję z użytkownikami i umożliwić im wyrażanie emocji i odczuć przygotowano serię flashowych aplikacji, za pośrednictwem, których mogli w różnorodny sposób zaangażować się w komunikację z marką: wyrażać swój nastrój (np. zmieniając barwy strony), poznać motto czy radę na dziś, a także wysłać życzenia w formie e-kartki.
Rezultaty:
Strona Uwolnij Emocje bez wsparcia promocyjnego (informacja ukazała się jedynie na krótki czas na opakowaniu marki Velvet) została wyświetlona przez unikatowych użytkowników ponad 130 tys. razy, zaś liczba fanów na stronie osiągnęła 14 tysięcy osób. W sumie w konkursie stworzono ponad 30 tysięcy projektów. Konkursowe zadanie można było wykonać dowolną techniką -- poza wykorzystaniem aplikacji, tradycyjną pocztą przesłanych zostało kilkaset projektów. Zainteresowanie stroną (wykorzystanie dodatkowych mini-aplikacji oraz duża liczba pobrań e-booka) przełożyło się także na popularność fanpage'a marki Velvet na Facebooku.
Showreel Velvet - Uwolnij Emocje (Case Study) mindshare philippines | |
| 2 Likes | 2 Dislikes |
| 365 views views | 28 followers |
| Education | Upload TimePublished on 6 Oct 2011 |
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét